#صورتجلسه_قرارگاه_سلامت_شهر_زاینده_رود

در خانه بمانیم
7ام فروردین 1399
ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم در شهر زاینده رود جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا
7ام فروردین 1399

پس از حمد خدا و درود و صلوات بر محمد و آل محمد،در تاریخ ۹۹/۱/۷ جلسه قرارگاه فرهنگی بهداشت و سلامت شهر زاینده رود جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ویژه مراسمات اموات با حضور اعضای قرارگاه سلامت در محل دفتر شهردار زاینده رود برگزار و ضمن عرض تسلیت به کلیه خانواده های عزادار به دلیل احتمال گسترش ویروس کرونا در تجمعات و با توجه به سیاست های کلی کشور و استان موارد ذیل تصویب گردید:

۱- از برگزاری هرگونه مراسم ترحیم( سوم، هفته، چهلم و سالگرد) خودداری نمایید و اجرای چنین مراسمی در فضای باز یا بسته تفاوت چندانی ندارد.

۲- به منظور تسلی خاطر بازماندگان و طلب مغفرت برای افراد تازه گذشته بهترین گزینه در این شرایط قرائت فاتحه، قرآن و اقامه نماز های قضا و پرداخت دیون احتمالی میت بوده و لازم است از تجمع بر سر مزار جداً پرهیز گردد.

۳- هرگونه برگزاری مراسم و چیدن صندلی و استفاده از لوازم صوتی ، فیلم برداری مجالس و دعوت از مداح و سخنران ممنوع می باشد.

۴- با تشکیل گروهی در فضای مجازی بهنام تازه گذشته می توان خاطرات شیرین به جا مانده از آن مرحوم را جمع آوریو گذاشتن مداحی های تاییده شده ، سخنرانی های مفید و مطالبی پیرامون فلسفه مرگ و حیات و یادآوری حساب و کتاب قیامت در گروه جایگزین مناسبی برای جلسات ترحیم فراهم نمود.

۵- پرداخت بخشی از هزینه های پیش بینی شده جهت مراسم ترحیم به خیریه های سطح شهر کار خداپسندانه ای است که گره گشای مشکلات برخی خانواده های محروم نیز خواهد بود خیریه ها نیز می توانند به منظورفرهنگ سازی بیشتر در این زمینه اطلاع رسانی و از مخاطبان خود بخواهند برای فرد مرحوم نماز و روزه های قضا انجام داده و آمار آن را اعلام نمایند.

۶- از سوی خانواده های متوفیان مواد ضدعفونی کننده ، ماسک و غیره تهیه و به صورت رایگان در اختیار مردمقرار گیرد که این اقدام شایسته و مناسبی است و رهبری عزیز نیز در ابتدای سال آن را مورد توجه و قدردانی از ملت بزرگ ایران قرار دادند.

۷- از چاپ و انتشار هرگونه اطلاعیه ترحیم چه به صورت چاپی و چه در فضای مجازی ممنوع می باشد.

ملت با هوش و با بصیرت ملتی هستند که با رهنمود های نخبگان و صاحب نظران و اقدام مناسب و به هنگام تهدیدها را به فرصت تبدیل نمایند.
پیشاپیش از حسن نظر همگان و همکاری صمیمانه عزیزان کمال تشکر را داریم .

مابهلطفخداکروناراشکست_میدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *